Relativity / Relativitāte | 20.10. (2019)

  • Found in Berlinale
  • 1h 51m

They were destined to be together. Likewise, Aron, fascinated by physics and quantum theory, was ordained to die, leaving Nora alone. Soon she – a figure skater turned grocery store cashier – begins to question everything: if their meeting and being with one another was destiny, then is this the end or the beginning of something? Nevertheless, his ideas of temporal symmetry now infiltrate her daily life. Then she meets luckless Natan, whom she seems to know already. Aron’s words come true: my end is your beginning …

Minoguchi’s debut work is a prudently ambitious transfer of the principles of quantum and relativity physics into cinematography, ingeniously using the genre of melodrama. Much like Schrödinger’s cat experiment, Nora’s lover is both alive and dead. Highly regarded by film critics, this visually crafted melodrama offers a philosophical commentary on relationships – the past relentlessly returns to the future as everything becomes one and the same.

[LAT]

Viņiem bija lemts būt kopā. Tāpat arī ar fiziku un kvantu teoriju aizrautajam Āronam bija lemts iet bojā, atstājot Noru vienu pašu. Drīz vien viņa sāk apšaubīt visu: ja abu satikšanās un kopābūšana bija liktenīga, tad nu ir iestājušās beigas vai kā sākums? Tiesa, Ārona laika simetrijas idejas ieaužas Noras – bijušas daiļslidotājas, bet pašlaik pārtikas veikala kasieres – ikdienā. Viņa sastop dzīves pabērnu Nātanu, kurš šķiet sen pazīstams. Piepildās vārdi: manas beigas ir tavs sākums…

Minoguči debijas darbs ir apdomīgi ambiciozs kvantu un relativitātes fizikas principu pārnesums kinematogrāfijā, atjautīgi izmantojot melodrāmas žanru. Līdzīgi kā ar Šrēdingera kaķa eksperimentu – Noras mīļotais ir gan dzīvs, gan miris. Kinokritiķu novērtētā, vizuāli izkoptā melodrāma piedāvā filozofisku komentāru par attiecībām – pagātne nepiekāpīgi atgriežas nākotnē, visam kļūstot nemainīgi par vienu un to pašu.

Language

de

Subtitles

English

Bonus Content

1m
Filmas veidotāju uzruna / Introduction by filmmakers